تبلیغات

از درج هرگونه تبلیغات و مطالب هرز معذوریم

دانلود رایگان ترجمه مقاله پنج نکته برای افزایش فعالیت ایمیل و بهبود صندوق ورودی – ۲۰۱۵

افزایش حجم ایمیل های ارسالی چالشی پیش روی بازاریاب ها نهاده است. مشترکین فقط ایمیل هاییکه مناسب میبینند را باز میکنند، از اینرو بازاریاب ها باید کیفیت ایمیل ها و نحوه ی ارائه ی آنها را ارتقاء دهند، تا بلکه مشترکین بصورت متداوم مشتاق به باز کردن آنها باشند.
اگر برندها حین طراحی و تعریف کمپین های ایمیلی خود انتظارات مصرف کننده را مدنظر قرار ندهند نتیجه برنامه ای مشکل دار خواهد بود که در نهایت در ورود به صندوق ورودی مصرف کننده ها کمتر موفق میشود.
جهت افزایش مشغولیت زایی و کارایی کلی کمپین های ایمیلی، بازاریاب ها باید به میزان ورود نامه هایشان به صندوق ورودی مصرف کننده ها توجه لازم را داشته باشند. چرا؟ چون وقتی تعداد ورود نامه ها به صندوق ورودی افزایش یابد خود بخود تعداد باز کردن، کلیک کردن و در نتیجه مکاتبات افزایش مییابد که نتیجه ای جز افزایش درآمد برنامه ندارد. در اینجا پنج نکته ی کاربردی آورده میشود که با عمل به آنها مطمئن خواهید بود که ایمیل هایتان به صندوق ورودی مشترکین تان رسیده و میزان مشغولیت زایی بازاریابی ایمیلی تان بالا خواهد بود.

۱٫ برنامه ی زمانی ایمیلی داشته باشید

مثل تمامی کمپین های موفق، هر برنامه ی بازاریابی ایمیلی بزرگی با یک طرح شروع میشود. ایمیل هایتان را با برنامه ی زمانی مشخصی ارسال کنید تا مشترکین بر اساس آن در موعد مقرری انتظار دریافت ایمیل تان را داشته باشند. 

یکی از روشهای موفق جهت معرفی برنامه ی ایمیلی تان به مشترکین ایمیل های خوشامدگویی هستند. در این ایمیل ها به مصرف کننده های جدید که عضو انجمن کاربری شده اند سلام و تبریک گفته شده، مزایای عضویت شرح داده شده و توقعاتشان پوشش داده میشود. 

ارسال سریهای ایمیلی ماهانه یا دو هفته یکبار حاوی اطلاعات مفید برای مخاطبین نیز مناسب هستند. مثلا یک شرکت هواپیمایی میتواند ایمیل های “اطلاعات سفر” راجع به متداول ترین مقاصد مسافرتی یا بهترین رستورانها در سطح جهان را ارسال کند. این روش موجب میشود که مصرف کننده ها علاقه مند مانده، ایمیل ها را باز کنند که خرید بیشتر را در پی دارد.

طبق مطالعه ی موردی Yesmail میزان باز کردن پیام های خوشامدگویی و کمپین های حاوی اطلاعات مفید ۵۰% بیشتر از پیام های تبلیغاتی عادی است، که خود اهمیت داشتن کمپین های ایمیلی برنامه ریزی شده را نشان میدهد.

۲٫ مخاطبان خود را دسته بندی کنید

بازاریاب های ایمیلی آگاه کاملا به این مسئله واقف هستند که خوشحال نگه داشتن مشترکین فعال شان(که اخیرا کلیک یا باز کرده اند) در حفظ و افزایش فعالیت آنها و نیز میزان ورود ایمیل ها به صندوق ورودی امری ضروری است. 

باید با توجه به عملکرد و میزان فعالیت مشترکین آنها را دسته بندی کنید. در این صورت میتوانید از دامنه ی اولیه ی خود به دسته ی پاسخ گو پیام بفرستید و دامنه ی ثانویه ای را جهت “فعالسازی” دسته ای ایجاد کنید که فعالیت کمتری دارند. 

در حال حاضر روز به روز ایمیل های بیشتری به مشترکین فرستاده میشود. از اینرو شما باید سعی کنید با ارسال پیام های مرتبط و شخصی شده مخاطبین را راضی نگه دارید. این کاریست که بواسطه ی دسته بندی قابل انجام است و نتایج بزرگی در پی دارد. ارسال انتخابی ایمیل ها بر اساس دسته بندی مشترکین میتواند ۳۹% تعداد باز کردن بیشتر و ۲۴% افزایش درآمد را در پی داشته باشد.